Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Regulamin przyznawania patronatu Starosty” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Regulamin przyznawania patronatu Starosty

Artykuł

Załącznik do Zarządzenia Nr 5/2018

z dnia 2 lutego 2018 r.

Regulamin przyznawania Patronatu Honorowego Starosty Sejneńskiego

Rozdział 1
Zasady obejmowania Patronatem Honorowym Starosty Sejneńskiego 

§ 1.1. Regulamin określa zasady przyznawania Patronatu Honorowego Starosty Sejneńskiego imprezom i wydarzeniom organizowanym na terenie Powiatu Sejneńskiego.
2. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
1) Patronat - Patronat Honorowy Starosty Sejneńskiego;
2) Starosta - Starosta Sejneński;
3) Starostwo – Starostwo Powiatowe w  Sejnach;
3) Przedsięwzięcie - impreza lub wydarzenie, którego organizator ubiega się o przyznanie Patronatu Honorowego. 

§ 2. 1. Objęcie przez Starostę Patronatem jest wyróżnieniem honorowym podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięcia lub wydarzenia organizowanego na terenie Powiatu Sejneńskiego.

2. Patronatem mogą być objęte przedsięwzięcia organizowane na terenie Powiatu Sejneńskiego o zasięgu gminnym, powiatowym, regionalnym (wojewódzkim), ogólnopolskim lub międzynarodowym takie jak:
- konferencje,
- seminaria,
- warsztaty,
- konkursy,
- przeglądy,
- wystawy,
- rozgrywki w określonej dziedzinie sportowej,
- wyścigi,
- turnieje,
- targi,
- rajdy turystyczne,
- festiwale, koncerty,
- publikacje lub projekcje filmowe.

3. W szczególnych przypadkach Starosta może zdecydować o objęciu patronatem honorowym przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia, o których mowa w ust. 2.
4. W wyjątkowych przypadkach Starosta może zadecydować o przyznaniu Patronatu z pominięciem zasad Regulaminu. 

§ 3. Patronatem nie mogą być w szczególności objęte przedsięwzięcia:
- już trwające lub zakończone,
- realizowane dla osiągnięcia zysku (działania o charakterze komercyjnym),
- które mają na celu jedynie finansowanie bieżących kosztów związanych z działalnością Wnioskodawcy,
- inwestycyjne,
- o charakterze politycznym (związane z działalnością partii politycznych i organizacji je wspierających),
- związane z przygotowaniem i finansowaniem akcji protestacyjnych lub innych form protestu.

§ 4. Objęcie Patronatem przez Starostę nie oznacza przyznania wsparcia finansowego ani rzeczowego na organizację przedsięwzięcia. 

§5. Objęcie przez Starostę Patronatem może być uzasadnieniem do wydatkowania środków finansowych Powiatu Sejneńskiego, w szczególności na zakup nagród rzeczowych, pucharów, itp. 

§6. Patronat nie jest przyznawany przedsięwzięciom o charakterze komercyjnym i marketingowym, a fakt przyznania Patronatu nie może być wykorzystywany do celów komercyjnych lub marketingowych.

Rozdział 2
Procedura przyznawania Patronatu


§ 7.
Organizator przedsięwzięcia występuje z wnioskiem o objęcie przez Starostę Patronatu, nie później niż 30 dni przed planowanym przedsięwzięciem. 

§ 8. Wniosek stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu i dostępny jest na stronie internetowej www.powiat.sejny.pl. Wniosek winien być dostarczony w wersji papierowej do Starostwa Powiatowego w Sejnach, ul. 1 Maja 1, 16-500 Sejny oraz w wersji elektronicznej do Wydziału Organizacyjnego, e-mail: promocja@powiat.sejny.pl

§ 9. Wnioski złożone w innym formacie i po terminie określonym w § 7 nie będą rozpatrywane.

§ 10. Informacja o przyznaniu przez Starostę Patronatu, zamieszczana jest na stronie internetowej Starostwa: www.powiat.sejny.pl w zakładce: „Patronaty Starosty Sejneńskiego” oraz przesyłana w sposób zwyczajowo przyjęty do Wnioskodawcy.

§ 11. Organizator przedsięwzięcia mającej charakter imprezy masowej zapewnia spełnienie wymogów określonych w ustawie z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2139, ze zm.).

§ 12. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych należy każdorazowo występować z wnioskiem o Patronat nad każdą kolejną edycją. 

§ 13.1. Rozpatrzenie wniosku o przyznanie Patronatu odbywa się w terminie nie dłuższym niż 20 dni od dnia otrzymania wniosku.
2. Organizator przedsięwzięcia może zostać poproszony o uzupełnienie wniosku lub złożenie dodatkowych informacji na jego temat.
3. W przypadku wskazanym w ust. 2 termin, o którym mowa w ust. 1, biegnie od dnia otrzymania od organizatora uzupełnionego wniosku lub złożenia pełnych informacji na temat przedsięwzięcia.
4. Kierownik Wydziału Organizacyjnego kieruje wniosek o objęcie Patronatem do Starosty.
5. O przyznaniu lub odmowie przyznania Patronatu Wnioskodawca informowany jest w formie pisemnej a w szczególnych przypadkach telefonicznie lub mailowo.
6. Odmowa przyznania Patronatu nie wymaga uzasadnienia. Organizatorowi przedsięwzięcia nie przysługuje tryb odwoławczy. 

§ 14. Wyrażenie zgody na objęcie Patronatem przedsięwzięcia lub wydarzenia jest jednoznaczne z uzyskaniem zgody na używanie herbu Powiatu Sejneńskiego (zgodnie z § 2 pkt 2-3 Załącznika nr 4 do uchwały nr XXXI/170/2017 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 31 maja 2017 r. Regulaminu w sprawie zasad używania herbu, flagi i pieczęci Powiatu Sejneńskiego).

§15. Objęcie Patronatem określonego przedsięwzięcia wiąże się z obowiązkiem po stronie organizatora do:
1) poinformowania uczestników o przyznanym wyróżnieniu,
2) zamieszczenia informacji o Patronacie w mediach,
3) zamieszczania informacji o Patronacie na dyplomach i certyfikatach wręczanych laureatom przedsięwzięcia,
4) umieszczenia w sposób widoczny herbu Powiatu Sejneńskiego w miejscu przedsięwzięcia oraz na materiałach informacyjno-promocyjnych (plakatach, zaproszeniach, folderach, ulotkach, itp.).

§16.1. Objęcie Patronatem stanowi zobowiązanie organizatora do złożenia pisemnej informacji w formie sprawozdania z jej przebiegu. Wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
2. Organizator zobowiązany jest złożyć informację w terminie do 14 dni od zakończenia imprezy.
3. W miarę możliwości, do składanej informacji należy dołączyć zdjęcia z przebiegu przedsięwzięcia, które zostaną zamieszczone jako fotorelacja na stronie internetowej Powiatu Sejneńskiego.
4. Sprawozdanie należy złożyć osobiście w Sekretariacie Starostwa lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Sejnach, ul. 1 Maja 1, 16-500 Sejny. 

§17. Niewywiązanie się ze zobowiązań, o których mowa w §15 i §16, stanowić może podstawę do odmowy przyznania organizatorowi przedsięwzięcia Patronatu w przyszłości.

§18. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Starosta może odebrać przyznane uprzednio wyróżnienie honorowe. O odebraniu Patronatu organizator jest informowany niezwłocznie.

Rozdział 5
Odebranie Patronatu Honorowego Starosty Sejneńskiego

§19. Odebranie Patronatu nakłada na organizatora obowiązek bezzwłocznej rezygnacji z używania przyznanego wyróżnienia honorowego.

 

Wydział Organizacyjny
Starostwo Powiatowe w Sejnach
Baner

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sejnach
ul. 1 Maja 1, 16-500 SEJNY
e-mail: starosta@powiat.sejny.pl lub
biuro@powiat.sejny.pl

Statystyki

Licznik odwiedzin:6 485 785
Dzisiaj:64
Gości on-line:0
Twoje IP:3.144.87.149
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.